6 حرکت ورزشی برای کاهش درد سیاتیک

38

ورزش برای ( معالجه سیاتیک ( :

بخش اعظمی از مردمان می‌دانند که درد عصب سیاتیک چقدر نامطلوب است . احتمالا خیره کننده باشد البته , پیاده روی دوچندان یکی‌از عواملی است که منجر ارتقا عارضه ها عصب سیاتیک می شود .

ولی خبرهای خیر هم موجود هست – سیاتیک در بیش تر از 75 % مورد ها سوای مداخلات جراحی قابل معالجه است . یکی‌از روش های مؤثر برای دستیابی بدین انگیزه , انجام بعضا تمرینات زیاد معمولی است . در‌این مقاله می‌خواهیم تعدادی روش برای معالجه سیاتیک را با شما به اشتراک بگذاریم .

تمرین 1

به پشت دراز بکشید , زانوها را خم نمائید . پای راست خویش را بلند نمائید و مچ پا راست خویش را روی ران چپ خویش قرار دهید . دستها را بدور پشت ران چپ خویش بپیچید و آن را در سوی تن خویش بکشید .

رمز خویش را از زمین بلند نکنید . دست کم 30 ثانیه در این صورت بمانید . تمرین را روی هر پا 2 – 3 توشه تکرار فرمایید .

تمرین 2

برای انجام تمرین بعدی , به پشت دراز بکشید و دستان خویش را در کنار تن خویش قرار دهید . زانوهای خویش را خم کرده و پاهای خویش را همان طور که در تصویر بالا نشان داده شده‌است بالا

ببرید . آن ها را 5 توشه بلند کرده و زیر بیاورید .

تمرین 3

برای پایانی تمرین درین ست , به توپ تنیس نیاز دارید . توپ را بگیرید و با نهادن آن در پایین باسن خویش دراز بکشید . به آرامی جنبش فرمائید تا نصیب درد را در باسن خویش پیدا فرمایید . بعداز یافت کردن , می‌توانید با آهسته کردن تن در توپ , 30 – 60 ثانیه با توجه فشار دهید . توپ را از بالا و زیر این نصیب بپیچید . آن گاه به نقطه دردناک بعدی بروید . در زمان چرخیدن از حوزه‌ نخاع دوری کنید و در صورت پیدایش درد شدید فورا متوقف گردید . این تمرین را 1 – 2 توشه در طول روز به زمان 5 – 10 دقیقه تکرار فرمایید .

تمرین 4

برای این تمرین به صندلی احتیاج دارید . روی صندلی بنشینید , مچ پا سمت چپ را روی زانوی راست قرار دهید . با احتیاط به جلو خم گردید و پشت خویش را بی واسطه و فارغ از گرد کردن آن بکشید . این وضعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید . برای هر پا 5 توشه تمرین را تکرار فرمائید .

تمرین 5

یک پا را روی یک مرحله بالا قرار دهید . پاها و انگشتان پا می بایست بدون واسطه باشند . تا جایی که ممکن است به آرامی به جهت ساق پا بکشید تا‌زمانی‌که در ران شم پایداری فرمایید . تلاش نمایید هنگام جاذبه , ران پای خویش را بلند نکنید . این وضعیت را به زمان 30 ثانیه نگه دارید . تمرین را روی هر پا 2 – 3 توشه تکرار نمایید .

تمرین 6

پای چپ خویش را خم کرده و آن را روی یک تراز بالا قرار دهید . یک گام کوچک به عقب با پای راست خویش بردارید . به آرامی به پاهای خم شده نزدیک گردید . یک‌سری دقیقه را نفس نگه دارید . تمرین را یکسری توشه با هر دو پا تکرار نمایید .

نکاتی برای مدیر سیاتیک :

این تنها ورزش نیست که میتواند درد عصب سیاتیک را التیام دهد . به خواسته سهولت در سیاتیک , می‌توانید از موارد ذیل به کارگیری نمایید :

شی ءها خیلی سنگین وزن را بلند نکنید

مراقب شرایط خویش باشید

پاشنه بلند نپوشید

همت نمائید وزن تندرست خویش را نگهداری نمائید

عادت های بد را رها نمائید

در حالت درست بنشینید

هر 20 دقیقه یک توشه بایستید

خوب تر است یک تشک با استحکام میانگین ​​خریداری نمائید

گذشته از انجام هرگونه عمل بدنی , سفارش می‌کنیم برای تشخیص ظریف و اذن انجام تمرینات , با دکتر مشاوره نمائید . به ویژه در صورتی حامله میباشید یا این که به بیماریهای دور از شوخی یا این که مزمن دچار می باشید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید