یادگرفتن ماساژ صورت

12

تاریخچه ماساژ

ماساژ سابق ترین صورت معالجه جسم و روح است . یکی اول مراجع مکتوب درباره با ماساژ را می توان در کتاب پزشکی سنتی چینی یافت که مورخ آن به قبلی از به دنیاآمدن گشوده می‌گردد که در آن ماساژ عضله‌ها و پوست از متداول ترین راه‌های معالجه است . در سرتاسر عالم ماساژ برای ارتقاء تندرستی , رفع درد و وصال به وقار به کارگیری می‌گردد که بطور گسترده ای در بین مصریان باستان , یونانی ها و رومیان اشاعه داشته است .





تاریخچه ماساژ درمانی به حدود 2700 سال پیشین بر می‌گردد . در نوشته کتاب امپراتور زرد رنگ ( کتاب منشا طب داخلی چین ) برای معالجه فلج و تب و لرز به ماساژ پوست و پا سفارش شده‌است .


فراگیری ماساژ صورت !

چـشمـان خـود را ببـنـدید و کف دستها را روی چشمها قرار دهید . به روی دیده هـا فشـار ملایمی وارد کرده و به آهستگی دستها را بردارید .



فواید ماساژ صورت

1 – ماساژ سبب ساز بهبود شرایط ماهیچه ها و پوست صورت شده , پوست نرمتر و با قوام خیس می شود .

۲ – ماساژ سبب ساز شل شدن ماهیچه ها صورت وچشمها میشود .

۳ – ماساژ سبب ساز التیام رمز درد ها و دردهای منطقه صورت میشود .

۴ – ماساژصورت همینطور منجر کاهش چین وچروک ریز و کم عمق پوست میشود .

۵ – تحریک جریان خون .

۶ – کاهش استرس و تنش .



نکته : پیش از ماساژ صورت دستهای خویش را با آب و صابون به طور کامل بشویید .

نکته : پیش از مبادرت به ماساژ پیرایش صورت خویش را به طور کامل منزه فرمایید .

نکته : در شرایطی‌که پوست صورت شما در گیر آکنه و یا این که آسیب است از ماساژ دادن صورت پرهیز کنید .

نکته : می‌توانید در ماساژ صورت از روغنهای منحصربه‌فرد هم به کارگیری نمایید . کف دستهای خویش را به روغن آغشته کرده و به آرامی به صورت خویش بمالید . ( اما بغیر از ماساژ چشمها )



جهت کلی ماساژهای صورت میبایست مطابق روش تحت باشد :

۱ – چـشمـان خـود را ببـنـدید و کف دستها را روی چشمها قرار دهید . به روی دیده هـا فشـار ملایمی وارد کرده و به آهستگی دستها را بردارید .

۲ – جهت ماساژ زنخدان , شـست خـود را در وسـط چـانه قـرار دهـیـد و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید .

۳ – برای ماساژ پیشانی با کـف دستـها , یـکی بدنبال دیگری , روی پیشانی را از راءس بینی تا خط پرورش موها بکشید .

۴ – از مرکز بیـنـی شـروع کرده , و از ابتدا تا انتهای ابروها را با انگشتان شست و اشاره نیشگون وار بکشید .




۵ – زیـر استـخوانهای گـونه را با ملایمت با سوی بالا فشار دهید و بمدت ۳۰ ثانیه نگه دارید .



۶ – انگشت اشاره و انـگشت میانی را دو طرف سوراخهای بینی قرار داده و در جهت ذیل استخوان هــای مدل , آن‌گاه فراتر تا گوشها بکشید و در آخر در حیطه شقـیــقه ها یک تکان دایره وار انجام دهید .

۷ – نـوک سـه انـگشـت خویش را بروی بخش فوقانی پیشانی قـرار داده و بـا کـمـی فشـار بـه سـمــت شقیقه ها و ذیل بکشید .



۸ – انگشتان را روی نقطه آغاز ابروها گذارده و درسمت شقیقه ها بکشید .



۹ – انـگشـت اشـاره را از اواسط لبـها در راستای کناره لبها و بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید .



۱۰ – از چـانه استارت نمایید و کف دستانتان روی استخوانهای جور و خط فـک بـه سـمت شقیقه ها و گوش مالش دهید .

۱۱ – برای ماساژ زنخدان نوک انگشتان سبابه را روی زنخدان قرار داده و در سمت بـالا تـا پـایـین استخوانهای نوع بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید .



ماساژ چشمها :

۱ – کف دست خویش را به روی دیده هـا گـذاشـته و با اعمال فشاری ملایم بصورت چرخشی آنـرا ماساژ دهید .

۲ – شـست و انـگشت اشـاره خـود را روی پلکهای ذیل و بالا قرار داده و با ملایمت به برهه زمانی ۳۰ ثانیه ماساژ دهید . دراین ماساژ می بایست کره چشمها را هم شم نمائید .



۳ – دو انـگشـت خـود را در دو طرف کره دیده قرار داده و با حـرکات ملایم صعودی و تحت فارغ از اعمال فشار چشمها را ماساژ دهید .



۴ – با چشمان به طور کامل گشوده و یا این که نصفه بسته , انگشت اشاره را در نصیب راست دیده ( راست ) قرار داده و آن گاه دیده را بسمت راست بچرخانید و برعلیه فشار انگشت روی کره دیده اندکی پایداری نمایید . برای دیده چپ هم عکس بالا فعالیت فرمایید . این تمرین را سمت کناره های داخلی دیده هم انجام دهید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید