چگونه کمخوابی شبانه را جبران کنیم؟

3

زهرا رشیدی کارشناس اختلالات خواب در باب کاهش زمان خواب دربین اشخاص جامعه , خاطرنشان کرد : آب , طعام و هوا از بخش‌های مهم واجب برای مراقبت تندرست هر شخص است , ولی این سه عنصر در کنار یک عنصر ویژه به اسم خواب کامل شدن میشود . عنصری که‌این روز‌ها کمتر مورد دقت قرار می‌‌گیرد و همین دستور سبب پیدایش گونه های بیماری‌ها و اختلالات روحی و دیوانه می‌گردد .

وی با اشاره به این‌که میزان خواب برای یک شخص بالغ ۷ تا ۱۰ ساعت تعریف شده‌است , خاطرنشان کرد : راءس در اختیار گرفتن و پیشگیری از بیماری‌ها میزان خواب و استراحت یک سوم اشخاص جامعه را خوابی کمتر از ۷ ساعت در حین شبانه‌روز تقریب زده است , که سبب نگرانی است .

رشیدی از تمامی گیری مشکلات خواب در دنیا خبر بخشید و ادامه داد : خلل و چالش فقدان خواب در سراسر دنیا به طور کامل مشهود است , به نوعی که می‌توان اعلام کرد این زمینه دربین کلیه اشخاص فراگیر شده و حدود ۴۵ درصد جمعیت عالم را تهدید مینماید . فقدان خواب مشکلاتی از قبیل : تضعیف سعی سیستم ایمنی , افسردگی , اضطراب , ارتقاء فشار خون و ارتقاء ناگهانی وزن را برای اشخاص جامعه به‌دنبال دارااست .

این کارشناس اختلالات خواب با اشاره به این که برنامه‌های کاری فشرده و استرس شغلی قادر است از دست اندرکاران فقدان خواب باشد , خاطر نشان نمود : متاسفانه نیمی از اختلالات خواب این ایام به دلیل استرس‌های شغلی و فشرده بودن عمل روزانه اشخاص است .

بیشتر بخوانید : مضاعف خوابیدن موجب ابتلا به آلزایمر میگردد

وی ذکر کرد : اشخاص جامعه بایستی اعتنا داشته باشند زمان استراحت‌شان در زمان شبانه روز به نوسانات الگویی خواب و استراحت مناسب رسد , خواب ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای درطول روز میتواند بی خوابی‌های شبانه اشخاص را جبران نماید , ولی در شرایطی که موقعیت برای استراحت ۴۰ دقیقه‌ای در طول روز آماده فقدان اشخاص می بایست کارایی داشته باشند ۷ ساعت خواب کافی را در زمان شب حتما داشته باشند .

رشیدی در پایان سفارش کرد : به هیچ عنوان چندین ساعت قبلی از خواب از مواد دخانی , خوراکی‌های کافئین‌دار مثل قهوه و چای به کارگیری نکنند ; چون کافئین سبب کاهش شایان توجه کیفیت خواب در اشخاص می‌گردد .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید