چرا به نقرس مبتلا می شویم؟

نقرس در اثر ارتقا اسید اوریک در خون بوجود می آید و در‌این فی مابین اخذ بسیار مواد غذایی دربردارنده اسید آمینه‌ی ( پورین ( یکی دست اندرکاران ارتقا دهنده اسید اوریک است .

نقرس یک کدام از گونه های بیماری‌های ورم مفاصل است که با درد همراه می‌گردد .

اسید اوریک مازاد جانور در خون به صورت کریستال‌ در مفاصل ته‌نشین شده و سبب قرمزی , متورم و گرم شدن , درد و التهاب یک یا این که تعدادی مفصل می گردد که بیشتر در قوزک , پاشنه و انگشت شست پا , زانو و آرنج ظواهر می‌گردد .

حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان مبتلا نقرس میشوند و درین در میان زنان پیش از یائسگی , قسمتی از مجموعه مشغول با نقرس می باشند .

آیا شما در معرض خطر ابتلا به نقرس هستید؟

بعضی مشکلات احتمال پیدایش نقرس را ارتقاء میدهند ; این مشکلات و بیماری‌ها مشتمل بر ارتقا فشار‌خون , دیابت دسته ۱ و ۲ , کلسترول بالا , مشکلات گوارشی , کاهش عده عضلانی , چاقی , مصرف غذا‌های پورین دار , گرسنگی یا این که کم خواری , بیماری‌های کلیوی و لوسمی ( سرطان خون ) و پسوریازیس ( نوعی بیماری پوستی ) و ناهنجاری در هموگلوبین است .

نشانه ها بیماری نقرس

درد شدید و قرمزی مفصل شست پا آرم مشخصه بیماری نقرس است ; اما ممکن است این بیماری با ورم و درد مفاصل دیگر نظیر مچ پا یا این که زانو هم خویش را نشان دهد البته شرایط نخستین بیشتر شایع‌ است .

در صورت حضور طولانی برهه زمانی اسیداوریک بالا در تن , ممکن است بلور‌ها با رسوب کردن در بافت همگی تمام بدنه همگی را تخریب و مریض را در گیر نارسایی بدون نقص کلیه‌ها نمایند .

در اشخاص دچار به نقرس , رسوب بلور‌های اسیداوریک در بافت‌های دیگر تن نظیر زیر‌پوست به‌خصوص پوست آرنج و مچ دست به‌صورت برجستگی چشم میشود که میتواند منجر التهاب بورس مفاصل و درد شود , این برجستگی‌های زگیل نظیر که در لاله گوش هم چشم میگردند , نشانه یگانه نقرس است .

خوردنی‌های موثر برای معالجه بیماری نقرس

مصرف سبزی و میوه بسیار و کسب ویتامین C از علامت ها این بیماری کاسته و با کاهش التهاب , میزان اسید اوریک خون را کم میکند . سازه بر پژوهش ها انجام یافته نوشیدن روزمره یک جام شیر کم چرب به کاهش نشانه ها بیماری امداد می نماید ; در واقع انگیزه , مصرف سه وعده لبنیات کم چرب درطول روز است .

مبتلایان به نقرس از تناول کردن چه مواد غذایی خودداری کنند؟

مبتلایان به نقرس بایستی مصرف گوشت قرمز‌رنگ , ماهی و غذا‌های دریایی را به دلیل پورین‌های جانور در آن ها به یک وعده درطول روز محدود و به جای آن از دیگر منابع پروتئینی همچون لبنیات و پروتئین‌های گیاهی استعمال نمایند , به همین بهانه از مصرف نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کرده و از نوشیدن نوشیدنی و بقیه نوشیدنی‌های دربردارنده قند جلوگیری نمایند , چون قند میوه نقرس را بدتر می‌نماید .

گفتنی است ; نوشیدن سه عدد چهار فنجان قهوه طی روز موجب کاهش دوام هجوم ها نقرس می گردد .