ویتامین های با اهمیت برای پرورش مو

6

ویتامین های با اهمیت برای پرورش مو
موی آدم نسبتاً 15 میلیمتر در هر ماه رویش می نماید که یکی‌از فرآیندهای نماید و بعضی وقت ها ناامیدکننده در تن بشر به حساب آورده می شود .

چه برای تغییر و تحول نوع موی یا این که ارتقا حجم آن , اشخاص بعضی اوقات دوست دارا هستند که پرورش موی با سرعت بیشتری صورت بگیرد .

دنبال کردن یک رژیم غذایی تندرست یکی‌از شایسته ترین آیتم هایی است که برای به وقوع پیوستن این انگیزه میتوانید مورد‌علاقه قرار دهید . به خاطر داشته باشید که زیبایی موهای شما از باطن تن آغاز میشود . شما می بایست به میزان مناسب مواد مفید که برای مراقبت سالم , درخشش , زیبایی و پرورش مطلوب مو نیاز می‌باشند را اخذ نمائید .

شما میتوانید از بعضی ماسک های گیسو خانگی که با استعمال از مواد ارگانیک تنظیم می گردند هم به کارگیری فرمائید . از این نحوه , گیسو مواد مفید موردنیاز خویش را به صورت از خارج به داخل تن هم اخذ خواهد کرد .

برای تحریک پرورش مو خویش به رژیم غذایی خویش دقت داشته باشید و ویتامین های اضطراری برای رویش گیسو , علی الخصوص مورد ها پایین را در آن بگنجانید .
ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند به نزاع با ریزش موی یاری کرده و همینطور رنگ ارگانیک موی را محافظت نماید .

یکی دیگر از فواید این ماده مغذی ارتقا جریان خون به جهت پوست رمز است که به اخذ هرچه بیشتر و خوبتر مواد پرخاصیت موردنیاز برای رویش موی امداد می نماید .

از جمله منابع غذایی عالی برای ویتامین C می شود به مورد ها پایین اشاره نمود :

– میوه هایی مثل پرتقال , توت خارجی , لیمو ترش , کیوی و گریپ فروت

– بروکلی

– اسفناج

– گل کلم

– جعفری

همینطور , شما می‌توانید از یک ماسک ارگانیک دربردارنده ویتامین C برای تقویت رویش گیسو خویش به کار گیری نمائید .

مواد تشکیل دهنده :

یک چهارم فنجان آب پرتقال جدید ( 60 میلی لیتر )

نصف فنجان آبلیموی نو ( 100 میلی لیتر )

دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک ( 50 گرم )

فراهم سازی :

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف ریخته و به نیکی با نیز مخلوط نمایید .

خمیر نتایج شده را روی موهای مرطوب خویش مالیده و اذن دهید برای 15 دقیقه به به عبارتی موقعیت باقی بماند .

بعداز آن , مو خویش را به خیر و خوبی بشویید .

این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید .
ویتامین B3

این ویتامین نقش مهمی در تغذیه پوست رمز و تقویت رویش موی ایفا می نماید . هنگامی که به میزان مناسب ویتامین B3 اخذ نمیکنید , مو شما می‌تواند درخشش خویش را از دست داده و آسیب پذیر شود .

از جمله منابع غذایی عالی برای این ویتامین می شود به موردها پایین اشاره نمود :

– گندم و مشتقات آن

– برنج

– ماهی آنچوی

– ماهی بدن

– مرغ

– گوجه خارجی
ویتامین B7

این ویتامین بر ایجاد اسیدهای چرب در سلول های تن بشر اثر گذار است که فولیکول های گیسو در پوست راز را تغذیه می نمایند . مصرف منظم ویتامین B7 اقتدار تارهای موی را ارتقاء داده و به رویش سریع‌تر آن ها هم امداد می نماید .

از جمله مواد غذایی سرشار از این ویتامین می شود به مورد ها تحت اشاره نمود :

– بادام و مغزهای خوراکی دیگر

– زرده تخم مرغ

– نخود سبز

– شیر و تولیدات لبنی

– ماهی

– عدس

یک ماسک گیسو تهیه و تنظیم شده از زرده تخم مرغ آیتم ای عالی برای امداد به تقویت پرورش موی است .

مواد تشکیل دهنده :

یکی تخم مرغ

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون یا این که نارگیل ( 45 گرم )

مهیا سازی :

زرده تخم مرغ را با روغن به خیر مخلوط فرمایید .

این ماسک را روی ریشه های گیسو گذارده و به آرامی با انگشتان دست خویش ماساژ دهید .

بعد , اذن دهید برای پنج دقیقه به به عبارتی شرایط باقی بماند .

در غایت , مو خویش را با آب گرم آبکشی کرده و با یک شامپوی ملایم شستشو دهید .

این عمل را دو توشه در هفته انجام دهید .
ویتامین E

سالم پوست راز نقش مهمی در حالت گیسو شما داراست . ویتامین E می‌تواند سطح های اکسیژن در جریان خون را ارتقا داده و گردش خون را تحریک نماید که برای رویش سلامت گیسو اهمیت دارااست .

همینطور , این ویتامین رطوبت تارهای گیسو را نگهداری می نماید , آنها‌را قوی‌تر ساخته و در قبال جراحت بدون شوخی از آن‌ها مراقبت می نماید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید