نخوردن صبحانه سبب از دست رفتن مو می شود

3

نرگس جوزدانی , کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در رابطه فواید ناشتایی خاطرنشان کرد : ناشتایی یکی مهم ترین وعده‌های کلیدی غذایی است .

وی خاطر نشان نمود : حیاتی بودن ناشتایی یعنی این که مصرف آن نباید به هیچ عنوان حذف شود , بلکه ناشتایی همانند ناهار و شام بایستی مورد اهمیت قرار بگیرد .

جوزدانی بابیان این‌که بیشتر مواد پرخاصیت برای تن از روش ناشتایی اخذ می شود , تاکید کرد : اشخاص بیشتر به مصرف ناهار و شام برنجی مبادرت می‌نمایند البته نان , شیر , پنیر , کره بادام زمینی , تخم مرغ و . . . که در وعده ناشتایی میل میگردد , دارنده خاصیت فراوانی است براین اساس با حذف ناشتایی بخش مهمی از پروتئین‌های دریافتی تن را از دست خوا‌هیم اعطا کرد .

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد : لبنیات و تخم مرغ که بخش بخش اعظم مصرف آنان در وعده ناشتایی است برای تامین پروتئین تن نقش اصلی و اضطراری دارا هستند و اسید‌های آمینه حتمی موردنیاز تن را تامین می کنند .

رابطه ریزش گیسو با حذف وعده ناشتایی
جوزدانی در رابطه رابطه حذف ناشتایی با ریزش موی اظهار کرد : ویتامین‌ها و پروتئین‌ها تحت عنوان یک ماده درشت مغذی در ساختار گیسو , مراقبت گیسو و وضعیت گیسو اهمیت متعددی دارا‌هستند ; براین اساس کیفیت اخذ پروتئین با کاهش اخذ ناشتایی و عدم مصرف آن کاهش خواهد یافت .

وی بابیان این‌که اشخاص نان را در وعده ناشتایی دارای اهمیت می دانند , تاکید کرد : نان به صورت معمولی در وعده ناشتایی و برنج در وعده ناهار و شام بیشتر استعمال می‌گردد . صراحت دارد که برنج و نان دربردارنده اندازه متعددی ویتامین B می‌باشند ولی برنجی که ما به کارگیری می کنیم , سپید است و میزان ویتامین‌های تیم B در آن نسبت به برنج سبوس دار مضاعف کمتر است . به همین جهت مصرف نان سبوس دار در وعده ناشتایی سبب می‌گردد تا تن اندازه متعددی ویتامین B اخذ نماید و در تندرست تن نقش انتخاب کننده‌ای داشته باشد .

حذف وعده ناشتایی سبب ساز ریزش موی خواهد شد/ وعده غذایی که با حذف آن سبب زخم به مو‌های خویش خوهاید شد/ آیا وحده ناشتایی سبب ریزش گیسو می‌شود؟

تامین ویتامین E موردنیاز در تن با مصرف ناشتایی
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف گردو در وعده ناشتایی تصریح کرد : مصرف روغن‌های سلامت و مواد پرخاصیت مثل گردو یا این که کنجد به صورت ارده و کره بادام زمینی در وعده ناشتایی به جهت دربردارنده اندازه متعددی از ویتامین E سبب ساز تامین اسید آمینه‌های موردنیاز می شوند و نقش گزینش کننده‌ای در سالم موی خواهند داشت ; بدین ترتیب نقش مهمی از هر ریز مغذی را می توانیم با مصرف درست مواد غذایی در وعده ناشتایی داشته باشیم .

جوزدانی در رابطه تاثیر مصرف کلسیم در رویش گیسو خاطرنشان کرد : مصرف کلسیم مثل لبنیات تاثیر زیاد متعددی در رویش و تندرست موی اشخاص دارااست . ویتامین D منشا غذایی متعددی ندارد ولی مصرف لبنیات بی نیاز از ویتامین D مثل شیر و پنیر تاثیر متعددی در تقویت پرورش مو‌ها خواهند داشت .

حذف وعده ناشتایی منجر ریزش گیسو خواهد شد/ وعده غذایی که با حذف آن سبب ساز جراحت به مو‌های خویش خوهاید شد/ آیا وحده ناشتایی سبب ریزش گیسو می‌شود؟

وی در پایان متذکر شد : مصرف مواد غذایی دربردارنده ویتامین‌های تیم B , پروتئین , کلسیم و ویتامین D در وعده ناشتایی , نقش متعددی در تقویت گیسو , رویش گیسو و سالم آنان خواهند داشت براین اساس با حذف ناشتایی , اشخاص در گیر ریزش موی خواهند شد .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید