مواد غذایی چاق کننده ولی سالم!؟

5

مغزدانه ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارا‌هستند

بعضا اشخاص نیز به طور کلی فقدان وزن دارا‌هستند و برای این که تندرست باشند و انرژی بیشتری بدست بیاورند درپی ارتقاء وزن می باشند . یکی‌از مشکلات شایع که در رویکرد افزودن وزن به وجود میاید به کارگیری بیشتراز حد از غذاهای لبریز کالری و بی قیمت از لحاظ مواد مفید است . این‌شیوه به جای‌اینکه سبب به‌وجود آوردن عضله بشود منجر بدفرم شدن تن و ارتقا جمع چربی میشود .

درین مقاله شمارا با مواد غذایی آشنا می کنیم تا بتوانید ارتقاء وزن سلامتی داشته باشید :

مغزدانه ها و کره مغزدانه

مغزدانه ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارا هستند . یک گرم چربی دارنده خیر کالری است , در صورتی یک گرم کربوهیدرات یا این که پروتئین فقط چهار کالری داراست . مغزدانه ها و کره مغزدانه ها مورد های خیر برای تقویت سالم میباشند چون سرشار از پروتئین , فیبر و چربی های سلامت و همینطور ویتامین ها , مواد معدنی و مواد مفید گیاهی گوناگون میباشند . چربی های تک و چندین غیراشباع سلامت جانور در مغزدانه ها با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی هم دارای ارتباط میباشند . محتوای پروتئین این مواد غذایی شم سیری را تقویت کرده و در مقایسه با تنقلات مالامال کالری و فاقد مواد مفید , نظیر چیپس و کلوچه , مورد به مراتب بهتری محسوب میگردند .

کالری : حدود 85 تا 100 کالری در هر وعده با اعتنا به گونه مغزدانه

لوبیا ها غذاهای فوق العاده ای می باشند که نسبتاً تمام مواد پرخاصیت که نیاز دارید

تخم مرغ :

یک تخم مرغ معمولی دارنده 70 کالری است . 5 گرم چربی , 6 گرم پروتئین و پاره ای کربوهیدرات . تخم مرغ بین تن سازان غذایی دوستداشتنی است چون به راحتی میتوان تنی چند از آن را به وعده غذایی بیش تر کرد و کالری مازاد اخذ کرد . پروتئین جان دار در تخم مرغ برای ساخت عضله به تن یاری می‌نماید , چربی مو جود در تخم مرغ منشا قابل توجهی از انرژی را برای تن محیا مینماید و همینطور میزان تستوسترون را ارتقا می‌دهد . تخم مرغ دربردارنده سطح های بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به انعطاف مفاصل و تندرست سلولهای تن یاری می نماید . در سالیان اخیر زرده ی تخم مرغ ( نصیب رنگ زرد ) بدنام شده‌است . مثلا املت فارغ از زرده میخورند و یا این که صرفا از سفیده ی تخم مرغ به جای کل آن به کار گیری می‌کنند . برهان این بدنامی این است که زرده ی تخم مرغ سرشار از کلسترول است و بر این باورند که خطر بیماری های قلبی را بالا می‌برد . حقیقت این است که تخم مرغ دارنده کلسترول عالی است که امداد می نماید میزان کلسترول های بد تن کاهش پیدا نماید . یک عنصر به اسم کولین هم میباشد که در زرده ی تخم مرغ پیدا میشود . کولین سبب کاهش ساخت چربی در قلب میشود و به نوسازی سلول ها یاری می نماید . همینطور معلوم شده روی خوی و خو نیز تاثیر داراست .

میوه های تپل کننده :

میوه ها دربردارنده قند ارگانیک و سرشار از ویتامین ها , مواد معدنی , آنتی اکسیدان ها بوده که برای سالم دستگاه گوارش و پوست زیاد اثر گذار هستند , درین در بین برخی از آنها دربردارنده قند و کالری بیشتر بوده و برای کسانی که قصد ارتقاء وزن دارا‌هستند مطلوب خیس است .

میوه های تپل کننده عبارتند از : موز , آووکادو , پاپایا , انبه , آناناس , طالبی , خربزه , هندوانه , گرمک و هلو

آووکادو میوه ای استثنایی و سرشار از ویتامین های ب , ای , پتاسیم و اسید فولیک است , نصف یک آووکادو میانگین حدود 140 کالری داراست , در صورت قابلیت هفته ای 3 الی 4 عدد در برنامه غذایی خویش بگنجانید .

پروتئین مو جود در تخم مرغ برای ساخت عضله به تن امداد می نماید

دانه های چیا :

دانه های چیا سرشار از کالری و مواد مفید میباشند . آنان خیر صرفا منبعی خوب برای فیبر محسوب میگردند , بلکه دربردارنده کلسیم , پروتئین , اسیدهای چرب امگا – 3 , روی , و مس هم می باشند . دانه های چیا ممکن است به کاهش فشار خون یاری کرده و به لطف چربی های سلامت نظیر آلفا لینوئیک اسید ( ALA ) و امگا – 3 از خاصیت ضد التهاب برخوردار می‌باشند .

میوه‌های کم آب :

میوه‌های کم آب به عبارتی میوه‌های معمولی می‌باشند که آب‌شان را از دست داده‌اند . در فیض یک فنجان میوه‌ی کم آب , ۵ تا ۸ برابر بیشتر از یک فنجان میوه‌ی نو کالری دارااست . یک فنجان انگور جدید ۶۰ کالری انرژی دارااست , در حالی که یک فنجان کشمش ۴۶۰ کالری انرژی داراست .

تا جایی که میتوانید میوه‌ی جدید بخورید و از میوه‌های کم آب خیلی کم و تنها تحت عنوان ادویه استعمال فرمائید , خیر تحت عنوان میان‌ وعده!

لوبیا ها :

لوبیا ها غذاهای فوق العاده ای میباشند که نسبتاً تمام مواد مفید که نیاز دارید را مشتمل بر میگردند . بیشتر گونه های لوبیا نسبتاً یک مقدار مواد پرخاصیت دارا‌هستند . به صورت میانگین یک فنجان لوبیا مشتمل بر 225 کالری است . 15 گرم پروتئین , 40 گرم کربوهیدرات و همینطور سرشار از فیبر می باشند . لوبیا ها اشکال متفاوتی دارا‌هستند . لوبیا چیتی , لوبیا قرمز رنگ , لوبیا سیاه و غیره . بیشتر لوبیا ها را به صورت کنسرو شده در فرشگاه ها پیدا می‌کنید . تمام کاری که می بایست انجام دهید گرم کردن آن با اجاق‌گاز یا این که مایکروفر است . در کنار کره بادام زمینی لوبیا یکی‌از راحت ترین غذاهای این لیست برای به دست آوردن است .

سیب زمینی :

کسانی که قصد کاهش وزن دارا‌هستند بایستی مصرف کربوهیدرات ها را محدود نمایند و برعکس اشخاصی که قصد ارتقا وزن دارا‌هستند بایستی مصرف کربوهیدرات ها را ارتقاء دهند .

سیب زمینی کربوهیدراتی است که راحت هضم و جذب می شود و بهترین موقعیت برای مصرف به طریق آبپز است , پس از فراهم شدن سیب زمینی آنرا به صورت پوره درآورده پاره ای روغن زیتون به آن بیش تر و میل فرمایید , مضاعف تپل کننده است!

روغن زیتون منبعی خوب برای چربی های تک غیر اشباع است

روغن زیتون :

روغن زیتون منبعی خوب برای چربی های تک غیر اشباع است که خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد . به لطف اسیدهای چرب امگا – 3 و امگا – 6 , و ویتامین های E و K , روغن زیتون فواید سالم متفاوتی را ارائه می نماید . این فرآورده میتواند به بهبود هر چیزی از کارایی مغز تا مدیر وزن یاری دهد . اما برای بهره‌مندی از این فواید می بایست روغن زیتون 100 درصد فوق بکر را استعمال فرمایید .

شیر لبریز چرب :

شیر بدون نقص و یا این که به عبارتی لبریز چرب حدود 60 کالری بیشتر از دیگر شیرها و دربردارنده اندازه بیشتری ویتامین A , ویتامین D و تحت عنوان منشاء قابل قبولی از کلسیم است , کلسیم برای تندرست دندان ها , استخوان ها و همینطور متابولیزم چربی ها حتمی است 2 الی 3 جام شیر درطول روز تامین کننده نیاز تن به کلسیم است . برای مزه خوب تر میتوانید پاره ای کورن فلکس , عسل و یا این که کاکائو هم به آن بیش تر فرمائید .

شکلات تلخ :

شکلات تلخ دربردارنده «پُلی‌فِنُل»‌های ضدبیماری است و در‌صورتی‌که به میزان خیلی مضاعف خورده نشود , در کاهش وزن نیز مفید است . ۳۰ گرم شکلات تلخ حدودِ ۱۵۵ کالری و ۹ گرم چربی داراست که ۵ گرم آن چربی اشباع شده‌است . از شکلات‌های تلخی که درصد بالایی کاکائو و شکر کمتری دارا هستند , تحت عنوان فی مابین وعده استعمال نمایید و گهگاهی تنها یک سری تکه‌ی کوچک از آن بخورید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید