ماساژ لاغری

12

ماساژ لاغری – شاید کمتر کسی در رابطه خاصیت درمانی این شیوه درمانی ( ماساژلاغری ) در معالجه بیش تر وزن شنیده باشد . امروزه درمانگران زیادی در سراسر دنیا بر این باورند که استعمال از ماساژدرمانی به تنهایی یا به‌عنوان معالجه کمکی در کنار دیگر شیوه‌های درمانی می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری را در پروسه لاغری و کاهش وزن داشته باشد . یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های ماساژ لاغری که در منزل قابل ارائه به اعضای خانواده‌است , در این برگه با یکدیگر مرور می‌کنیم . در این روش با شیوه ماساژ برای لاغری موضعی پهلو , بازوها و ران‌ها آشنا می‌شوید .

قدم اولیه ماساژ لاغری :

برای استارت ماساژ لاغری به محیطی آهسته احتیاج داریم تا ماساژ گیرنده در فضایی آهسته و فارغ از استرس برای دریافت ماساژ فراهم شود . در این شرایط خوبتر است از تشکی مطلوب با ملحفه‌های سفید و تمیز به کار گیری کنیم تا دریافت‌کننده ماساژ با شم امنیت و متانت روی آن دراز بکشد و برای دریافت ماساژ مهیا شود . برای ارائه تکنیک‌های ماساژلاغری می‌توانید به‌طور به طور همزمان از روغن‌های گیاهی و موسیقی آرام‌بخش برای بهبود فرایند درمانی ماساژلاغری استعمال کنید . در این شیوه درمانی برای معالجه موضعی چاقی و طولانی تر وزن در ناحیه شکم مورد به کارگیری دارااست و خوب تر است که ماساژ به‌طور مستقیم روی پوست تن اجرا شود .

قدم دوم ماساژ لاغری :

افزایش متابولیسم سلول‌های پهلو از روش ماساژ لاغری
در این تراز از ماساژ لاغری , بعد از آن‌که بیمار به پشت دراز کشیدو مهیا دریافت ماساژ شد , می‌توانید با کمک روغن‌های گیاهی و یا ژل‌های لاغری گیاهی ماساژ را آغاز کنید . در این تراز کافی است کف هر 2 دست را به‌طور کامل با کمک روغن چرب کرده و با ماساژ پهلوها آغاز کنید . در این شرایط , کف دست راست و سرانگشتانش را روی پهلوی راست بیمار قرار داده و عضله‌ها بیمار را از بیرون به سوی ناف ماساژ دهید . این کار را به‌مدت 3 تا 5 دقیقه با هر 2 دست تکرار کنید . به این ترتیب که با رسیدن سرانگشتان دست راست به نزدیکی ناف , دست چپ را از پهلو‌ها در جهت ناف حرکت دهید . این حرکت را با فشاری یکنواخت و به‌صورت دائمی تا 5 دقیقه می‌توانید تکرار کنید . دقت داشته باشید که این ماساژ را برای پهلوی چپ نیز با به عبارتی فشار و برهه زمانی زمان تعیین شده تکرار کنید . این ماساژ لاغری با شکستن سلول‌های چربی و بالا بردن متابولیسم این سلول‌ها پروسه معالجه چاقی را تسریع می‌کند .


قدم سوم ماساژ لاغری :

معالجه چاقی ران‌ها با ماساژ لاغری
بعد از ارائه ماساژ پهلوها به بیمار از وی بخواهید که به پهلوی راست دراز بکشد . در این تراز ماساژ لاغری و موضعی ران را دنبال می‌کنیم . در این موقعیت نیز با آغشته کردن کف دست‌ها با روغن یا ژل گیاهی لاغری از بخش پایینی ران نزدیک به زانو به جهت بالای ماهیچه ها ران حرکت کنید . این ماساژ لاغری کمک می‌کند تا جریان گردش خون در عضله ها ران بالا رفته و به این ترتیب با افزایش سوخت و ساز سلولی , سلول‌ها و سلولیت‌های چربی زودتر از بین بروند . در این تراز نیز می‌توانید به‌مدت 3 تا 5 دقیقه این ماساژ را به‌صورت دائمی تکرار کنید . و بعد از اتمام ماساژ ران راست این تکنیک را روی پای چپ نیز تکرار کنید . با کمک این تکنیک ماساژ لاغری علاوه بر افزایش سوخت و ساز سلولی , می‌توان بسیاری از اخلاط ناسالم و سموم مو جود در تن را نیز برای دفع در راستای کلیه‌ها , روده‌ها و مرحله پوست هدایت کرد .

قدم چهارم ماساژ لاغری :
معالجه چاقی بازو با یک حرکت
در این تراز از ماساژ لاغری درمانگر برای معالجه چاقی بازوها مبادرت می‌کند . بازو یکی از مهم‌ترین اعضای تن به‌ویژه در خانم‌ها محسوب می‌شود که محل مناسبی برای انباشته شدن سلول‌های چربی است . تجمع سلول‌های چربی در این عضو در بسیاری موردها با تپل شدن موضعی بازوها همراه می‌شود که معمولا موجب از بین رفتن نازکی و زیبایی دست به‌ویژه در خانم‌ها می‌شود . برای معالجه و پیشگیری از تجمع سلول‌های چربی در این تراز از ماساژ لاغری کافی است با حرکت‌های دورانی روی عضله بازو از سوی آرنج در سوی کتف حرکت کنید . این تکنیک ماساژ لاغری را 3 تا 5 دقیقه روی عضله ها بازو تکرار کنید و سعی کنید عضلاتی درونی و بیرونی بازو را درگیر کرده و موجب افزایش حرارت و متابولیسم سلول‌های این ناحیه شوید . فراموش نکنید که همین حرکات را در بازوی دست دیگر نیز تکرار کنید .

قدم پنجم ماساژ لاغری :
باماساژ لاغری به عضله‌ها ران فرم بدهید
در این بخش از بیمار بخواهید که به پشت بخوابد و این توشه با کمک سرانگشتان دست خویش ماهیچه ها ران را از روی پا ماساژ دهید . برای ارائه این تکنیک کافی است سرانگشتان دست چپ را به روغن یا ژل لاغری گیاهی آغشته کرده و روی ران نزدیک به زانو بگذارید . آنگاه دست دیگر را روی دست چپ حائل کرده و با کمک فشار هر 2 دست با حرکت‌های گرد و دورانی عضله‌ها ران را در سوی بالا فرم دهید . این تکنیک از ماساژ لاغری علاوه بر شکل دهی به ماهیچه‌ها پا به افزایش جریان گردش خون در پاها کمک می‌کند و موجب شکسته‌شدن و دفع سلول‌های چربی از این ناحیه می‌شود .

قدم ششم ماساژ لاغری :
پیشگیری و معالجه با ماساژ
پس از ارائه ماساژ لاغری به دریافت کننده , اذن دهید برای مقطع کوتاهی از 10 تا 20 دقیقه دراز بکشد و در صورتیکه به خواب رفته است در به عبارتی شرایط بماند . بعد از آن او‌را بیدار کرده و از وی بخواهید یک دوش با آب ولرم بگیرد . تکنیک‌های بیان شده در این مقاله همگی از جمله شیوه‌هایی است که علاوه بر آن‌ در حوزه معالجه چاقی موضعی بسیار اثر گذار است و پروسه درمانی را تسریع می‌کند , می‌تواند به‌عنوان شیوه‌ای چیره درخصوص پیشگیری از ابتلا به چاقی نیز اثرگذار باشد . به این ترتیب که اشخاص گوناگون می‌توانند با دریافت این ماساژ از تجمع سلول‌های چربی در نقاط مستعد چاقی تن خویش پیشگیری کنند و از تناسب اندام خویش مطمئن باشند . ضمن آن‌که استعمال از این شیوه ماساژ لاغری 3 تا 4 توشه در هفته به خوش فرم شدن عضله ها تن نیز بسیار کمک می‌کند .

نکته : دریافت ماساژ به‌منظور معالجه چاقی موضعی یکی از تکنیک‌های اثرگذار است که امروزه به وسیله بسیاری از درمانگران به‌عنوان یک معالجه مکمل در کنار دیگر شیوه‌های درمانی به بیماران تجویز می‌شود . با کمک تکنیک های ماساژ لاغری درمانگر با افزایش حرارت موضعی در عضو موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز عضو متبوع شده و به این ترتیب موجب تسریع فرایند لاغری عضو می‌شود . ماساژ اندام‌های مستعد چاقی همچون پهلوها , ران‌ها و بازو می‌تواند علاوه بر جنبه درمانی جنبه زیبایی را نیز پوشش دهد . این شیوه‌ای است که بسیاری از هنرمندان و بازیگران هالیوودی برای نگهداری اندام و تناسب خویش به‌صورت روزمره و هفتگی از آن به کار گیری می‌کنند .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید