لاغری شکم با فیبر

9

چربی شکم از مثال های چربی زیاد ناسالم است . در حقیقت , این گونه چربی خطر ابتلا به بیماری قلبی , دیابت جور 2 و بیماری های دیگر را ارتقا میدهد .

خبر عالی این است که می توان چربی های شکم را آب کرد و پژوهشی تازه نشان داده است که مصرف بالای فیبر با خطر کمتر چربی شکمی گره خورده است . در همین راستا , صرفا یک دسته فیبر یعنی فیبر محلول دراین باره نقش داشته است .



فیبر محلول میتواند به آب کردن چربی شکم یاری دهد

دو مدل فیبر وجود دارا هستند که مشتمل بر محلول و نامحلول می گردند . روش تعامل آن‌ها با آب در تن آدم گوناگون است . فیبر نامحلول با آب ادغام نمیشود و بیشتر تحت عنوان علتی برای امداد به حالت تکوین مدفوع و عبور آن از روده کار می نماید . این موقعیت میتواند به معالجه یبوست یاری دهد .



فیبر محلول مثل بتا گلوکان , سیلیوم هاسک و گلوکومانان , با آب مخلوط می شود و ماده ای ژل مثل و چسبناک صورت میگیرد که به نماید کردن فرایند تکثیر غذای گوارش شده از معده به روده امداد می نماید . این حالت موجب می شود مواد پرخاصیت و آب زمان بیشتری در روده حضور داشته باشند و از این رو , فرآیند جذب خوب تر صورت بگیرد .



مصرف فیبر محلول بیشتر میتواند به آب کردن چربی شکم و پیشگیری از تجمع چربی درین نصیب از تن هم یاری دهد . نتیجه ها یک مطالعه نشان بخشید که ارتقا 10 گرمی مصرف فیبر محلول طی روز با کاهش 3 . 7 درصدی خطر ارتقا چربی شکم گره خورده است .

در حقیقت , فیبر محلول ممکن است به روش های متعدد در کاهش چربی شکم نقش داشته باشد .



با فیبر چربی شکم خویش را آب کنید!

فیبر محلول تنوع باکتریایی دستگاه گوارش را ارتقا میدهد که با چربی شکم کمتر گره خورده است

بیش تر از 100 تریلیون باکتری اثرگذار در نصیب پایینی دستگاه گوارش آدم بومی می باشند . مغایر باکتری های دیگر , این باکتری ها بی زیان می باشند و رابطه متقابل دارای منفعت با بشر دارا هستند . آدم برای باکتری ها منزل و مواد مفید مهیا می نماید , در حالتی‌که باکتری ها به نگهداری از فرآیندهایی مثل ایجاد ویتامین ها و پردازش مواد زائد یاری می نمایند .



گونه های متمایز از باکتری ها وجود دارا‌هستند و تنوع هر چه بیشتر باکتری های دستگاه گوارش با خطر کمتر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت جور 2 , پایداری به انسولین و بیماری قلبی گره خورده است . هر چند ادله آن به صورت ظریف مشخص و معلوم نیست , اکثری از مطالعات نشان داده اند کسانی که فیبر محلول بیشتری مصرف می نمایند از تنوع باکتریایی بیشتر و وضعیت سالم خوبتر برخوردار میباشند .



مطالعه ای نو هم نشان داده است کسانی که از تنوع باکتریایی بیشتر در دستگاه گوارش سود می‌برند با خطر کمتر چربی شکم روبه رو هستند . در صورتیکه مطالعات نخستین در مسئله تاثیر تنوع باکتریایی بر چربی شکم امید بخش میباشند , ولی مطالعات بیشتری در این مورد برای شناسایی ظریف لینک و پیوند میان آنان نیاز است .



باکتری های اثر گذار دستگاه گوارش چه گونه ممکن است چربی شکم را کاهش دهند؟

از آنجایی که تن آدم بضاعت گوارش فیبر را ندارد , این ماده نسبتاً به صورت دست نخورده به روده می‌رسد . با ورود فیبر به روده , آنزیم های یگانه که به وسیله باکتری ها ترشح می‌شوند می‌توانند فیبر محلول را گوارش نمایند . این یک کدام از مهم ترین روش هایی است که باکتری های روده به بهبود تندرست مناسب بشر امداد می نمایند . در همین اکنون , فیبر محلول تحت عنوان یک پروبیوتیک کار می نماید و مواد پرخاصیت را برای باکتری ها آماده می نماید .



این فرایند گوارش و پردازش فیبر محلول به اسم تخمیر شناخته می شود . طی این پروسه اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ایجاد می گردند که نوعی از چربی میباشند که می‌توانند به کاهش چربی شکم امداد نمایند .

یک روش که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه ممکن است به تهیه سوخت و ساز چربی یاری نمایند از روش ارتقاء نرخ چربی سوزی یا این که کاهش نرخ ذخیره چربی است . مطالعات اکثری رابطه دربین سطح های فراتر اسیدهای چرب زنجیره کوتاه و خطر کمتر چربی شکم را نشان داده اند .

افزون بر این , مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده اند که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهند .


فیبر محلول میتواند اشتها را کم کند

یکی‌از از طریق های آب کردن چربی شکم کاهش وزن است . فیبر محلول یک مهارکننده کارکشته اشتها است و می‌تواند به کاهش وزن یاری دهد . با کاهش اشتها , احتمال کاهش کالری دریافتی ارتقا مییابد که میتواند به کاهش وزن یاری دهد .

نظریه های متفاوتی در رابطه اینکه فیبر محلول به چه شکل قادر است به کاهش اشتها یاری دهد , وجود دارا‌هستند .



در آغاز , فیبر محلول به تهیه و تنظیم هورمون هایی که در در اختیار گرفتن اشتها نقش دارا هستند , امداد می نماید . یکسری مطالعه نشان داده اند که مصرف فیبر محلول تعداد هورمون های گرسنگی ساخت شده به وسیله تن , از جمله گرلین و نوروپپتید Y , را کاهش می دهند .

مطالعات دیگر نشان داده اند که فیبر محلول در ارتقا ایجاد هورمون های اثر گذار در حس سیری , نظیر کوله سیستوکینین , GLP – 1 و پپتید YY , نقش داراست .



دوم , فیبر میتواند با نماید کردن تکان طعام در دستگاه گوارش اشتها را کم کند . زمانی که مواد پرخاصیت مثل گلوکز به آرامی در روده منتشر می گردند , تن آدم با سرعت کمتر انسولین ترشح می نماید . این وضعیت با کاهش حس گرسنگی گره خورده است .



منابع فیبر محلول

فیبر محلول را می شود به آسانی به رژیم غذایی ادامه داد چون در اشکال متفاوتی از مواد غذایی گیاهی یافت می شود . از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر محلول می شود به دانه کتان , سیب زمینی شیرین , میوه هایی مثل زردآلو و پرتقال , کلم بروکسل , حبوبات و غلات مثل جو دوسر اشاره نمود .



اگر‌چه فیبر محلول ممکن است به کاهش چربی شکم یاری دهد , ولی مصرف میزان دوچندان بسیار آن هم ایده نیکی نیست . این فعالیت قادر است دلایل جانبی نظیر دل پیچه , اسهال , و نفخ را به همراه داشته باشد . شایسته ترین آیتم ارتقا آهسته و تدریجی مصرف فیبر محلول برای امداد به بهبود تحمل تن به حساب آورده می شود .



وزارت کشاورزی ایالات متحده برای مردان مصرف روزمره 30 تا 38 گرم فیبر و برای زنان 21 تا 25 گرم را پیشنهاد نموده است .



آیا تکمیل کننده های فیبر میتوانند به کاهش چربی شکم یاری کنند؟

مواد غذایی بدون نقص شایسته ترین آیتم برای ارتقا مصرف فیبر محلول می‌باشند . ولی در صورتی‌که این قابلیت و امکان برای شما نیست , به کارگیری از کامل کننده فیبر قادر است آیتم دیگر باشد . گونه های متفاوتی دردست می‌باشند که از آن گزاره می شود به گلوکومانان , اینولین و سیلیوم هاسک اشاره نمود و بعضا شواهد از امداد آن ها به کاهش چربی شکم حکایت دارا هستند .

برای مثال , مطالعه ای شش هفته ای با حضور پسران نوجوان نشان اعطا کرد که مصرف کامل کننده سیلیوم هاسک به کاهش چری شکم سبب ساز شده‌است .



همینطور , گلوکومانان حاصل متفاوتی را برای کاهش چربی شکم نشان داده است . دانشمندان طی یک مطالعه روی موش ها متوجه شدند که تکمیل کننده های گلوکومانان به کاهش چربی شکم امداد کرده اند , اگر مطالعه ای انسانی اثری شبیه را تنها در مردان نشان اعطا کرد .



با وجود این حاصل متعدد , گلوکومانان قادر است به کاهش چربی شکم از روش نماید کردن فرآیند گوارش و کاهش اشتها یاری دهد .

اینولین مدل دیگری از فیبر محلول است که مصرف آن با کاهش چربی شکم گره خورده است . در مطالعه ای 18 هفته ای با حضور کسانی که در معرض خطر دیابت مدل 2 قرار داشتند , کمپانی کنندگان به دو تیم تقسیم شده و یک تیم کامل کننده اینولین و گرو دیگر کامل کننده سلولز ( فیبری نامحلول ) اخذ کرد .



هر دو تیم برای خیر هفته ابتدا مشورت کردن تغذیه اخذ کرده و یک رژیم غذایی کاهش چربی را دنبال کردند . در حالتی‌که هر دو مجموعه شاهد کاهش وزن بودند , البته مجموعه اینولین به صورت قابل توجهی چربی شکم , چربی تن کلی و وزن کلی بیشتری از دست دادند . همینطور , آن‌ها غذای کمتری در مقایسه با گرون سلولز مصرف کردند .

به طور کلی , تکمیل کننده های فیبر به حیث میرسد حوزه ای نویدبخش برای پژوهش های آتی در مورد کاهش چربی شکم می باشند . با این حال , پیش از ارائه سفارش ای قوی‌تر برای مصرف آن‌ها به انجام پژوهش های بیشتری نیاز است .



در پایان

مصرف هر چه بیشتر مواد غذایی سرشار از فیبر محلول ممکن است به کاهش چربی شکم یاری دهد .

فیبر محلول به محافظت تندرست باکتری های موثر دستگاه گوارش امداد می نماید و به طور کلی کاهش سلامت چربی شکم را از روش کاهش اشتها بهبود می‌بخشد .

برای تقویت کاهش چربی شکم , مصرف فیبر محلول را با دیگر تغییرات سبک معاش نظیر گزینش مواد غذایی سالم‌تر و ورزش بیشتر مخلوط نمائید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید