از سی تی اسکن خودسرانه برای تشخیص ویروس کرونا شدیدا پرهیز کنید!!

ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری

مسعود مردانی با اشاره به این‌که هر ۷ دقیقه یک نفر بر اساس ویروس کرونا جان خود را از دست می دهد، خاطرنشان کرد : روز جاری ۲۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر کرونا جان باختند از این رو مرگ ۲۰۰هموطن ۲۰۰خانوار را داغدار نموده است .
وی با اشاره به این‌که خیلی ها نان آور خانواده هایشان را از دست داده اند و یا این که این که ممکن است کودکی پس از هزار دردسر به دنیا آمده باشد , اظهار‌کرد : آیا درست است به دلیل عدم اعتنا به پروتکل ها شاهد مرگ جمع ای باشیم؟

وی ادامه داد : ما بیمار های بد حال را معالجه می‌کنیم البته در بعضی از مواقع فرصتی برای معالجه نیست , حدود سه , چهار روز پیش در یکی‌از درمان گاه های شهر تهران خانم ۴۷ ساله ای با بیماری قلبی ویروس کرونا را قبول کرده بودیم , زمانی اکسیژن خونه این مریض را اندازه گیری کردم متوجه شدم که دو طرف ریه این شخص لبریز شده‌است , می بایست اذعان داشت که‌این بیماری شدید ترین قدرت واگیری را بین ویروس های کره خاکی دارااست .

مردانی با اشاره به این که این بیماری از شخصی به شخص دیگر به راحتی قابل انتقال است , اظهار داشت : عمدتاً هر کسی آنتی بادی خنثی کننده بر در مقابل ویروس کرونا را نداشته باشد به بیماری دچار می شود .

تقاضای کارشناس بیماری های عفونی از مردمان برای اجتناب از مسافرت غیر لازم برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا

این کارشناس بیماری های عفونی با اشاره به این که درصد بیشتر ای از خوزستانی ها به بیماری ویروس کرونا دچار گردیده اند , اذعان کرد : از مردمان درخواست می‌کنم تا از سفر های غیر اضطراری خودداری نمایند و کماکان به رعایت پروتکل های بهداشتی , استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دستان خویش بپردازند .

وی با اشاره به این‌که بیمار های کرونایی که اخیراً به سی سی یو می رسند ; بسیار در سطح پیشرفته میباشند , اظهار کرد : شخصی که به کرونا در گیر شده‌است می بایست قرنطینه حقیقی وواقعی را رعایت نماید .

مردانی بابیان این که این بیماری توان آلوده و کثیف کنندگی بیشتری داراست , خاطر نشان کرد : بعداز ملاحظه فروددین ماه و چه بسا ۱۳ بدر کرونا کاهش پیدا کرد این نشان می‌دهد که در حالتی‌که به صورت حقیقی وواقعی رعایت کنیم این بیماری فروکش می نماید .

این کارشناس بیماری های عفونی با اشاره به این که همه تقصیر ها به عهده مردمان نیست و مردمان خسته گردیده اند اظهار کرد : بازگشایی ها در بعضی صنوف مانند هتل ها , غذاخوری ها , کلاس های آموزشی و برگزاری عروسی ها در بیشتر شدن آمار کرونا تاثیر جدی داراست .

وی با اشاره به این‌که راهی جز در دست گرفتن بیماری ویروس کرونا نیست , خاطر نشان کرد : متاسفانه سیستم پزشکی ما خسته گردیده اند , بازگشایی اداره ها , کارگاه ها , مرکز ها تجاری , مهدکودک ها , مرکزها آموزشی , علمی تمامی با تعجیل انجام شد .

مردانی اشاره کرد که در دنیا 153 شرکت برای ساخت واکسن کرونا تلاش می کنند اذعان کرد : امید واریم تا انتها سال میلادی یعنی ۱۱ دی ماه واکسن به بازار عرضه شود .

مردانی : متاسفانه مردم دیگر از کرونا نمی ترسند

وی خاطر نشان نمود : همگی باید سعی و تلاش کنیم و تیم کارداران دست به دست هم بدهند تا بیماری را کنترل کنیم از این رو بر روی به کارگیری از ماسک تاکید داریم متاسفانه مردم دیگر از کرونا نمی ترسند .

ویروس کرونا و عامل تشدید این بیماری

کرونای روز جاری نتیجه سفر های بی رویه خرداد است

این کارشناس بیماری های عفونی با اشاره به این که امید‌وار‌یم که واکسن موءثر ساخت شود , خاطر نشان کرد : مسافت گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک دوچندان واجب است , دوره بیماری ۱۴ روز است , ویروس کرونا ی این روزها , نتیجه سفر های بی منش خرداد است .

تست سرولوژی برای تشخیص و معالجه استفاده نمیشود

مردانی بیان کرد که به هیچ عنوان نباید ویروس کرونا را با برخی دیگر از بیماری های عفونی اشتباه بگیریم. در این خصوص نیز اظهار داشت : آنفلوانزا معالجه و واکسن اثر گذار دارد , ولی کرونا ندارد , راجع‌به آزمایش سرولوژی بایستی اعلام کرد به هیچ عنوان مردمان در حین نشانه دار بودن این تست را انجام ندهند زیرا پاسخ آن منفی می شود , تست سرولوژی برای تشخیص و معالجه استفاده نمیشود .

وی با اشاره به این‌که بعضی از کسانی که کرونا داشتند در تست سرولوژی آن ها بیماری نشان داده نمی‌شد , ادامه داد : این زمینه منجر می شود که مریض در رعایت موارد بهداشتی کوتاهی نماید و اشخاص بیشتری از دور و بری ها را آلوده و کثیف می نماید .

مردانی اشاره کرد که نباید با هر عطسه و سرفه ای که می کنیم به صورت خودسرانه سی تی اسکن انجام دهیم. در این خصوص نیز افزود : زمانی که پرستاری در معرض تماس با مریض کرونایی بوده حتما می بایست تست بدهد .

سی تی اسکن به صورت خود سرانه سفارش نمی‌شود

این کارشناس بیماری های عفونی گفت احساس درد در قفسه سینه یکی از علامت ها و نشانه های ابتلا به ویروس کرونا است. در این خصوص نیز عنوان کرد : انجام سی تی اسکن اصلاً به صورت خود سرانه پیشنهاد نمی‌شود این در حالی است که بعضی از خانواده ها این مسئله را انجام می دهند به این ترتیب انجام سی تی اسکن مکرر تاثیری در عا قبت بیماری ندارد .

مردانی عنوان کرد که بی احتیاطی عامل و دلیل اصلی افزایش آمار و ارقام مبتلایان کرونا است. در این خصوص نیز گفته است که: در دنیا مرکزها آزمایشگاهی و تحقیقاتی  زیادی برای کشف واکسن کرونا تلاش و سعی می کنند. ولی این عاملی بر بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات بهداشتی نیست لذا ممکن است کشف این واکسن تا ۶ ماه دیگر نیز طول بکشد .

مردانی اعلام کرد : سرفه های خشک , درد قفسه سینه , تنگی نفس و تب از نشانه ها شایع بیماری کووید۱۹ است , اکسیژن خون نباید پایین شاخص ۹۳ باشد , زنان حامله از خانه خارج نروند و در وضعیت کرونایی روز جاری , زنان حامله واکسن آنفلوآنزا بزنند .