راه‌هایی که شر چربی‌ بد را از خون‌تان کم می نمایند

2

ی‌آنکه بدانید , بدنتان به مرز فروپاشی نزدیک می‎شود . در حالی که روی صندلی کارتان , اثبات نشسته‌اید و سس را روی ساندویچ می‌چکانید , مرحله LDL خونتان هر لحظه فراتر می رود و قلبتان بیمارتر میشود . کلسترول مدام دردسرساز نیست .

در‌صورتی‌که تن شما به حدنصاب کلسترول عالی یا این که HDL ایجاد نماید , میزان کلسترول بد یا این که LDL در خونتان کاهش می یابد و قلبتان قربانی بالارفتن آن نمی شود . ولی فقط کلسترول عالی نیست که تن را از زخم کلسترول بد نگهداری مینماید . در صورتیکه شما کمتر چربی اشباع‌شده بخورید , به میزان کافی تحرک داشته باشید و اما ژن‌هایتان مسبب تولید این ایراد نباشند نیز آزمایش‌هایتان میزان بالای LDL را نشان نمی‌دهند .

به مشتتان نگاه فرمایید

برای این‌که بدانید چه میزان از هر ماده غذایی میتواند نیازهای بدنتان را تامین نماید , به مشتتان نگاه نمایید . در یک وعده , بیشتر از یک مشت برنج نخورید , به مقدار یک کف دست ماهی در بشقابتان بگذارید و یک مشت صیفیجات را به دور آن بچینید . مشت شما , میتواند میزان نیکی برای پرهیز از زیاده‌روی در خوراک میل کردن باشد .

از دورچین غافل نشوید

صراحت دارد که کم‌کردن چربی خوراک و میل کردن غذای تندرست , میتواند کلسترول خون شما‌را تحت بیاورد , ولی در‌صورتی‌که نمی‌توانید میلتان به میل کردن غذاهای سنتی را مهار فرمایید , می توانید از میانبرهایی یاری بگیرید . چیدن صیفیجات تندرست و بخارپزشده بدور ظرف غذا غذایتان , یکی‌از راه‌هایی است که با به کارگیری از آن می توانید غذای چرب کمتری را به معده‌تان وارد فرمائید .

مشت شما میتواند واحد سنجش خیر برای خودداری از زیاده‌روی در خوراک میل کردن باشد

ماهی‌درمانی فرمایید

در صورتی کلسترول عالی بدنتان را بالا ببرید , کلسترول بد خونتان زیر می آید . به همین بهانه به شما پیشنهاد می کنیم هر هفته دو توشه , ماهی یا این که دیگر غذاهای دریایی را میل فرمائید . چربی‌های غیراشباع و امگا3 جان دار در ماهی , کلسترول بد خونتان را کاهش میدهد و بازدارنده بالارفتن چربی خونتان می شود .

روزتان را با غلات ناشتایی استارت فرمایید

مصرف دانه‌های بدون نقص و غلات , یکی دیگر از طرق کاهش کلسترول خون است . در صورتی به جای نیمروی چرب و آغشته به روغن , صبح‌ها غلات بی نقص بخورید , میتوانید به کاهش تدریجی کلسترول خونتان امیدوار باشید .

غلات سرشار از فیبر , میتوانند تن آسیب‌دیده شما‌را نجات دهند . قبل از این , در‌صورتی‌که هر روز یک مشت بادام بخورید نیز به سلامتتان سرویس بزرگی کرده‌اید .

تناول کردن آجیل‌های جدید و تندرست , خیر صرفا اشتهای کاذب شمارا مهار میکنند , بلکه قضیه را برای پایین‌آمدن کلسترول بد خونتان هم آماده مینمایند .

کربوهیدرات معمولی نخورید

نمیخواهیم شمارا از مصرف کربوهیدرات‌ها منع کنیم , ولی برای مراقبت سلامتتان , تناول کردن کربوهیدرات‌های اثرگذار را سفارش می کنیم . برنج قهوه‌ای قادر است لااقل یک‌بار در هفته جایگزین برنج سپید شود و حبوبات تندرست را نیز می توانید جایگزین سیب‌زمینی فرمایید . پیشین از این , در حالتی‌که به جای نان سپید , نان قهوه‌ای بخورید نیز می توانید کلسترول خونتان را ذیل بیاورید .

راه بروید

انجام ورزش‌های هوازی , یکی دیگر از راه‌‌های کاهش کلسترول و مراقبت تندرست قلب و عروق است . پیاده‌روی , یک کدام از شیوه های پایین‌آوردن کلسترول بد خون است و به گفته پژوهشگران , با امداد آن می توانید تندرست سلول‌های مغزتان را هم محافظت نمائید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید