خردسالان و ایدز

کودکانی که دچار به عفونت HIV می باشند اکثر اوقات تایم ها در حین دوران جنینی و یا در هنگام ولادت مبتلا این بیماری شده و در حقیقت مادر٬ بیماری خویش را به کودک انتقال میدهد .

بیشتر کودکانی که دچار به عفونت HIV می باشند , در بدو میلاد طبیعی به لحاظ می آیند دانشمندان مرکز کنترل بیماریها , 3 الگوی کلی را برای این بیماری در کودکان ارائه داده اند .

1 ) نسبت 1/4 کودکان در گیر به عفونت HIV در 1 . 5 ( یک و نیم ) سالگی مبتلا علایم بیماری می شوند و پرورش بیماری در این کودکان نسبتا سریع می باشند .

2 ) دومین مجموعه کودکانی می‌باشند که دارای عصر های تهاجمی از ایدز می باشند . این کودکان دارای علایم زود گذر و خفیفی از بیماری بوده و تا سن 3 تا 5 سالگی زنده می مثل ; ولی در کل نیمی از کودکانی که دچار به عفونت HIV می باشند تا قبلی از سن 3 سالگی فوت می نمایند .

3 ) مجموعه سوم کودکانی می باشند که تا سنین آغاز نوجوانی زنده خواهند ماند . بنابر دلایل ناشناخته زمان های بیماری در این اشخاص خفیف خیس می باشد و به همین دلیل بیماری این کودکان تا پیشین از سنین 9 تا 11 سالگی تشخیص داده نمی شود .

پزشکان هیچ امیدی ندارند تا کودکان دچار به عفونت HIV بتوانند بر بیماری خویش غلبه نمایند .
کودکان در گیر به ایدز تا گذشته از مرگشان , عمدتا از اختلالاتی نظیر عفونت ریه ( سینه پهلو ) , ‌ عفونت شدید سینوسها , ‌کندی پرورش و مشکلات ذهنی مشقت می مارک . بعلاوه این اشخاص از دلایل مصرف داروهای ضد ویروس نیز در امان نخواهند بود .

علایم عفونت HIV در کودکان با علایم این عفونت در اشخاص بزرگسال گوناگون می باشد . عفونت HIV در نوزادان موجب عفونت باکتریال و بیماریهای ریوی می گردد که این مشکلات در اشخاص بزرگسال دیده نمی شود .
عفونت HIV درنوزادان , سیستم عصبی مرکزی ( مغز و نخاع ) را درگیر می نماید . به صورت کلی این کودکان از رویش عادی برخوردار نیستند . رویش کودکان در گیر ممکن است متوقف شده و در گیر نارسایی پرورش گردند . این کودکان در روش رفتن در گیر مشکل می باشند و از مشکلاتی نظیر موقعیت جنون که در اشخاص بزرگسال دیده می شود , سختی می مارک .
این کودکان مبتلا گیجی , کاهش یاد و عدم تمرکز میباشند . بعضی از بیماریهای سود جو نظیر سارکوم کاپوسی در کودکان دیده نمی شود .

اگرچه که ایدز نهمین علت مرگ و میر کودکان محسوب می شود ولی در صورتی این فرآیند ادامه پیدا کند , بیشترین علت مرگ و میر در کودکان بیماری ایدز خواهد بود .

تعداد پسران و دختران دچار به ایدز تقریبا به یک مقدار می باشد . 54 % کودکان دچار به ایدز پسر و 46 % بقیه دختر می باشند . ولی تعداد مبتلایان به ایدز در میان نژادها با رنگ پوستهای متعدد مساوی نیست . تعداد کودکان دچار به ایدز در میان اشخاص سفید پوست در آمریکا کمتر از کودکان سیاه پوست آمریکایی و آمریکای لاتین می باشد . در پایان دسامبر 1992 ‌از 4249 نفر کودک زیر 13 سال امریکایی دچار به ایدز , 54 % سیاه پوست , % 34 سرخ پوست و فقط 20 % این اشخاص سفید پوست بوده اند .