بهترین زمان برای میل کردن وعده های غذایی چه زمانی است؟

17
زمان مناسب برای صرف وعده غذایی

وعده غذایی

گاهی زمان ها بعضی اشخاص بعد از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف ناشتایی ندارند چون معده آن ها برای غذا میل کردن مهیا نیست .

هرکدام از ما سه وعده غذایی اساسی در طول روز مشتمل بر ناشتایی , ناهار و شام را غالبا در هنگامی معین صرف میکنیم . بعضی وقتها , در روزهای تعطیل یا این که تعطیلات انتها هفته ممکن است تغییری در‌این سا‌عتها صورت بگیرند .

زمان مطلوب برای خوراک میل کردن به کشوری که در آن مشغول گذران زندگی هستید , مربوط است . با این حال , بعضی قواعد پایه وجود دارا هستند که همگی می‌توانند مورد علاقه قرار دهند .

وعده غذایی صبحانه در ساعت ۷ : ۰۰

هفت صبح زمان مطلوب برای میل کردن صبحانه است . همینطور , می‌توانیم این وعده غذایی را در ساعت هشت صرف کنیم , البته تاخیر هرچه بیشتر پیشنهاد نمی‌شود .

صبحانه بایستی مشتمل بر چه چیزهایی باشد؟ همانطور که می‌دانید , صبحانه مهمترین وعده غذایی روزمره به حساب آورده می شود و از این رو , بایستی دربرگیرنده مواد غذایی مغذی متفاوت باشد .

در وعده غذایی صبحانه بایستی از میوه ها , غلات بی نقص , و بعضا مواد غذایی دربردارنده کلسیم استفاده نمایید . این ترکیبی بی نقص برای صبحانه است .

بعضی وقت ها بعضی اشخاص بعد از بیدار شدن از خواب تمایلی به صرف صبحانه ندارند چون معده آنان برای طعام خوردن مهیا نیست . درین مورد ها , شما میتوانید کمی وقت بیشتر صرف کرده و شغل های دیگری مثل دوش گرفتن انجام دهید تا تن کاملا از خواب بیدار شده و حس گرسنگی در شما صورت بگیرد . نوشیدن یک لیوان آب هم می‌تواند یاری دهد .

یک میان وعده در بین ساعتها ۱۰ : ۰۰ تا ۱۱ : ۰۰

بعداز میل کردن ناشتایی , اکثر وقت ها به سر کار میرویم تا وظیفه های حرفه ای خویش را انجام دهیم . پیشنهاد شده‌است در میان ساعت‌ها ۱۰ تا ۱۱ صبح یک میان وعده استفاده شود .

این وقتی ایده آل برای خوردن میوه , یک خوراکی دربردارنده غلات بدون نقص یا این که مقداری ماست به همراه مغزهای خوراکی است . مصرف غذایی سبک درین زمان از صبح به پیشگیری از حس گرسنگی تا وعده غذایی بعدی یاری می نماید . افزون بر این , انرژی بیشتری هم در اختیار بدن قرار میگیرد .

در صورتی‌که رغبت دارید میتوانید یک فنجان قهوه هم بنوشید .

ناهار بعداز ساعت ۱ : ۰۰

میل کردن ناهار پیش از ساعت یک پیشنهاد نمیشود , مگر این‌که گزینه ای دیگری در اختیار نداشته باشید .

البته تا چه میزان می توان خوردن وعده غذایی ناهار را به تاخیر انداخت؟ خوب تر است ناهار را تا پیش از ساعت سه بعدازظهر بخورید .

درین وعده غذایی می بایست صیفی جات , پروتئین , چربی های سلامت , و کربوهیدارت ها حضور داشته باشند .
وعده غذایی ناهار بایستی حس سیری را در شما تولید نماید , ولی از پرخوری خودداری کنید . این وضعیت قادر است نتایجی منفی به همراه داشته و سطح های انرژی تن را کم کند .

بعداز صرف ناهار می‌توانید یک دسر سبک نظیر یک میوه به همراه یک فنجان چای مصرف فرمائید . چای به بدن در گوارش یاری می نماید و احساساتی خوب در معده صورت میگیرد .

 

خوردن وعده غذایی

 

 

وقتی برای میان وعده بعدازظهر

میان وعده ها صرفا برای خردسالان نیستند و بزرگسالان هم می‌توانند میان وعده های غذایی اصلی خویش یک خوراکی سبک را مصرف نمایند .
از این شیوه تا زمان شام خبری از حس گرسنگی نبوده و تمایلی به مصرف خوراکی های ناسالم نخواهید داشت .

زمان مطلوب برای صرف این میان وعده میان ساعت ها چهار و پنج بعدازظهر است . در صورتیکه ساعت سه ناهار خورده اید می‌توانید در ساعت شش عصر یک میان وعده مصرف فرمایید . دقت به‌این نکته اهمیت داراست که‌این ساعت ها انعطاف پذیر می‌باشند و شما میتوانید آن‌ها‌را بر پایه ی سبک زندگی خویش سازگار فرمایید .

برای این میان وعده میتوانید از مغزهای خوراکی به کارگیری نمائید . آنان از انرژی متعددی برخوردار می باشند و حس سیری را در شما تقویت می نمایند . اما در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید چون میتوانند موجب ارتقاء وزن شوند .

همینطور , در حالتی که تا قبل از این طی روز ماست مصرف نکرده اید , اکنون زمان نیکی برای انجام این فعالیت است . مخلوط ماست با مقداری مغزهای خوراکی یک میان وعده بدون نقص را صورت می‌دهد .

شام پیش از ساعت ۹ : ۰۰

زمان مطلوب برای صرف شام از هفت یا این که هشت تا نه یا این که ده شب است . صرف شام بعد از این برهه زمانی پیشنهاد نمیشود .

به خاطر داشته باشید که میان زمان شام و زمان خواب می بایست دست‌کم دو ساعت فاصله باشد .

خوراک میل کردن پیش از خواب میتواند به خواب رفتن را سخت سازد , کیفیت خواب را کم کند و احتمال مواجهه با گاز بیشتراز حد هم ارتقاء می‌یابد . از این رو , هرچه زودتر شام خویش را بخورید , زمان کافی برای گوارش آن پیش از خواب وجود خواهد داشت .

شام بایستی یک وعده غذایی سبک باشد . سوپ , ماهی , سینه مرغ , و بعضا صیفی جات از جمله مورد هایی می باشند که میتوانید مد نظر قرار دهید . شام بایستی سرشار از ویتامین ها باشد تا به گوارش زیاد نیاز نباشد .

بعضی اشخاص یک استکان شیر یا این که یک ساندویچ کوچک مصرف می نمایند . این هم کفایت می نماید . دقت داشته باشید که نیازهای هر شخص با دیگری متعدد است .

موردها مذکور صرفا جنبه پیشنهاد دارا‌هستند و کلیه چیز به نیازهای شما باز میشود . افزون بر این , هر شخصی دارای شغل و مسئولیت های متفاوت است که ممکن است او را مجبور سازد تا در طول های دیگری وعده های غذایی خویش را مصرف نماید .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید